Bon Boys wist Grol veste niet te slechten

24-10-2005

Op sportpark De Greune stond Grol afgelopen zondag voor de opgave de 1-0 voorsprong, verkregen in het thuisduel tegen Bon Boys, over de streep te trekken. Ondanks het feit dat deze ontmoeting uit slechts zeven minuten bestond, was men er in het Grolkamp niet geheel gerust op een consolidering van de reeds genomen voorsprong. Immers in het hol van de leeuw konden dit nog wel eens zeven lange minuten worden tegen een tot in de topjes van de tenen gemotiveerde en gedreven tegenstander. Dat de Grol de uiteindelijke drie punten niet op een presenteerblaadje aangereikt zou worden, bleek al vrij snel na het fluitsignaal van scheidsrechter Lemaire. De vrees bleek niet ongegrond, toen na de inworp door Bon Boys, waarmee overigens de wedstrijd begon, de bal direct in de pot voor het doel van Dennis werd gebracht. De intenties van de gastheren, anders gezegd bezoekers omdat Grol een thuiswedstrijd speelde op vreemde bodem, bleek overduidelijk. Direct pressing zetten op de burcht van Grol was het devies. Dat er meteen de nodige hectiek ontstond zou niemand verbazen. Bon Boys had er alles aan gedaan om de relatief korte speeltijd zo effectief mogelijk te benutten. Zelfs aan ballenjongens was gedacht, om het verlies van speeltijd bij spelhervattingen tot een minimum te beperken. Grol stond behoorlijk onder druk en had de nodige moeite met de fysieke inzet van de tegenstander. Om dit van repliek te dienen moest het zelf ook van de nodige middelen gebruik maken, hetgeen Tom Klein Zeggelink,evenals zijn tegenstander R. van Stark, in de 5e min. op geel kwam te staan. Alvorens de bal weer in het spel werd gebracht, werd Paul ten Voorde eveneens nog op de bon geslingerd. In de tussenfase schakelde keeper Klein Poelhuis zich regelmatig bij de aanval in. In zo’n situatie vergaloppeerde hij zich bijna toen hij een op snelheid liggende en doorgebroken Khalid in de 7e min. middels een overtreding wist af te stoppen. Waar iedereen een rode kaart op zijn plaats vond, liet de arbiter het voor hem gelukkig bij een lichtere kleur. Ondanks het krachtige strijdplan van de Bon Boys, vonden zij toch hun waterloo in de sterke verdediging van de Grollenaren. De bezorgdheid van tevoren was niet geheel onterecht, de muur werd echter niet geslecht. De strijders waren na afloop buiten zinnen, de volle buit was uiteindelijk toch nog binnen. Met aan het hoofd hun eigen cipier, dronk men na afloop een welverdiend potje (…) bier. De opstelling deed hierbij niets ter zake, als overwinnaar liet men zich het gerstenat heerlijk smaken.

A.s. zondag staat de thuiswedstrijd tegen Ulftse Boys op het programma en Gerard Bos nog een duel toezien hoe zijn ploeg de verkregen koppositie kan verdedigen of misschien zelfs wel uitbouwen.

Speelronde: 1

Scheidsrechter: dhr. Lemaire uit Almelo

Eindstand: 1 - 0

Beginstand: 1 - 0

Scoreverloop: n.v.t.

Gele kaarten: Tom Klein Zeggelink (Grol), F. Michorius, R. Migchielsen en R. van Stark (allen Bon Boys).

Rode kaarten: n.v.t.

Bijzonderheden: Restant van de speelronde 1, het destijds gestaakte thuisduel tegen Bon Boys. Totale naspeeltijd 7 minuten.

Michel Hoffman en Bob Lebbink vervangen trainer Gerard Bos wegens schorsing.

Programma zondag 30 oktober a.s.:

Longa’30 - Doetinchem

Bon Boys - sc Neede