Trainer Jos Heutinck blikt vooruit op de wedstrijd tegen AWC

16-01-2014

Voorafgaand aan elke thuiswedstrijd van s.v. Grol 1 geeft trainer Jos Heutinck op de website een voorbeschouwing. Hierbij een voorbeschouwing op de wedstrijd tegen AWC 1 uit Wijchen van zondag a.s.

Beste voetballiefhebbers,

Nadat we op zondag 15 december onze 1e competitieronde met een klinkende, en belangrijke, 4 - 0 overwinning tegen Luctor et Emergo afsloten, kunnen we zondag weer om het ”echie” spelen tegen AWC uit Wijchen.

De gasten die ik vanaf deze plek alvast van harte welkom heet in Groenlo op ons sportpark “Den Elshof” aan de Oude Winterswijkseweg.

Wat heeft de 1e selectie gedaan in deze korte tussen liggende periode? Naast de gewenste rust, wat voetbal betreft, rondom de kerst en oud en nieuw, hebben we ons prima kunnen voorbereiden op deze 1e wedstrijd na de winterstop.  Een aantal dagen in de mooie en gastvrije omgeving van De Lutte heeft ons goed gedaan. Hier konden we onder uitstekende omstandigheden het sportieve met het aangename prima combineren.

Dit afsluitend met een uitstekende 1e helft tegen een goed voetballend Suryoye Mediterraneo. Ook afgelopen dinsdag in Winterswijk tegen de plaatselijk FC hebben we aangetoond dat we de juiste stappen hebben gemaakt in speelwijze, denkwijze en bezetting.

Beide redelijk ruime overwinningen tegen deze 3e klassers moet ons het juiste vertrouwen geven om zondag goed voor de dag te komen op 1e klasse niveau. Dit laatste zal alleen maar succes hebben indien we met dezelfde instelling, vertrouwen, flair en geloof in eigen kunnen spelen. Dit laatste vertrouw ik de selectie zeker toe.

Genoeg over Grol, nu iets over onze gasten uit Wijchen. Bij AWC maakten we ons debuut in de 1e klasse op zondag 8 september. We werden in de beginfase overlopen door deze zeer gretige en sterke ploeg die na 20 minuten de wedstrijd al over de streep had kunnen trekken. Grol rechtte de rug en kwam terug (1 - 2) in de wedstrijd die uiteindelijk terecht naar AWC ging. AWC trok die lijn door in de competitie. De ploeg van de sympathieke trainer-coach Remco Bicentini was na 6 wedstrijden met 16 punten zelfs de trotse koploper in deze 1e klasse E.

Dat de onderlinge verschillen van veel ploegen in deze klasse niet groot zijn geeft het competitieverloop van AWC duidelijk weer, de laatste 6 wedstrijden werden er “slechts” 4 punten behaald door AWC. Hiermee hebben onze gasten 3 punten meer op de ranglijst dan de plaatselijke trots uit Groenlo.

Als de s.v.Grol in staat is om de spelopvatting ,zoals hierboven omschreven, ook door te trekken in deze wedstrijd dan moet het mogelijk zijn om zondag om 16.30 uur naast AWC te staan met het aantal van 20 punten. Iets duidelijker misschien, ONZE MANNEN ZIJN HIER TOE IN STAAT!

Deze interessante wedstrijd zal onder de uitstekende leiding staan van arbiter G.A.Harmelink uit Deventer, die deze wedstrijd zeker in goede banen zal leiden.

Ik hoop op een massale opkomst van ons mooie blauw-wit legioen.

Grol laat je zien, zowel in als rondom het veld!

Tot zondag,

Jos Heutinck