De Graafschap wint finale AH F-competitie!

14-05-2014

Nadat de afgelopen weken de poulewedstrijden zijn gespeeld, werd De Graafschap in een zinderende finale op woensdag 14 mei de kampioen van de Albert Heijn F-competitie 2014.
Net als in voorgaande jaren werden de jonge talenten uit de F-klasse een aantal maanden geleden volledig door elkaar gehusseld en ingedeeld in verschillende teams. Dat de F-pupillen niet zomaar een partijtje voetballen bij de woensdagavond competitie, is inmiddels bij het grootste gedeelte van de Grol aanhang al wel bekend. Zij hebben de eer om grote nationale en internationale voetbalclubs te mogen vertegenwoordigen. Zo begonnen De Graafschap, F.C. Twente, Ajax, PSV, Real Madrid, Barcelona, Liverpool en Juventus op 12 maart aan hun eerste wedstrijd.
Alle teams hebben de afgelopen weken tegen elkaar gespeeld en daar zat geen enkel saai gelijkspel bij tussen! Graag benadruk ik even de uitslag tussen Ajax en PSV: 11-15! In totaal zijn er dit jaar meer dan 400 doelpunten gemaakt! Barcelona heeft zonder ook maar één wedstrijd te verliezen de poulewedstrijden doorlopen en de Graafschap heeft over 7 wedstrijden slechts 6 punten gemorst. Dit heeft er in geresulteerd dat Barcelona en de Graafschap op 14 mei mochten uitmaken wie de kampioen van de editie in 2014 zou worden.
Terwijl op de andere velden Ajax wist te winnen van F.C. Twente en PSV aan het langste eind trok in het beslissingsduel met Juventus, eindigde de wedstrijd om de derde plaats tussen Liverpool en Real Madrid in een gelijk spel. In de allesbeslissende, maar vooral chaotische penalty's hielden de spelers van Real Madrid hun hoofd het meest koel. Zij verzekerden zichzelf van een derde plaats. De finale tussen De Graafschap en Barcelona was toen inmiddels al lang gespeeld. Daar waar de grote jongens van Barcelona als Messi normaliter geen kind hebben aan de beste voetballers van de Achterhoek, was dat op 12 mei wel even anders. In een zinderende pot voetbal waarbij de spanning van de gezichten van de talentvolle voetballers was af te lezen was het de Graafschap die met een 3-2 overwinning na het laatste fluitsignaal juichend over het veld liepen!
Direct na afloop van de wedstrijden werd door Bas Wallerbosch van de plaatselijke Albert Heijn de prijzen uitgereikt. Alle deelnemers werden verrast met een lekkere zak snoep en de nummers 1 tot en met 3 kregen zelfs een mooie beker uitgereikt! Ten slotte kan een echt voetbaltoernooi niet zonder een beste keeper en speler van het toernooi. Met name vanwege zijn fantastische reddingen in de allesbeslissende penalty's, heeft Real Madrid de derde plek veilig gesteld. Daarop heeft de organisatie besloten om Raël Baks uit te roepen tot de keeper van het toernooi! Voor de beste speler van het toernooi kwamen meerdere talentvolle jongens in aanmerking, maar zijn prestaties in de finale gaven de doorslag. Mede namens een fantastische goal van deze jongen heeft de Graafschap in de finale gewonnen en daarom heeft de organisatie Yaluca Meusert uitgeroepen tot speler van het toernooi!

Uitslag Albert Heijn F-competitie 2014
1. De Graafschap