Laatste voorrondewedstrijden AH F-competitie

25-05-2016

24-05-2016
De Albert Heijn F competitie krijgt een paar mooie finalewedstrijden!!

Zoals verwacht waren de beslissende laatste voorrondewedstrijden enorm spannend. Dit alles om de strijd voor de finaleplaatsen in de AH F competitie 2016. De teams in de poule van F4 tot en met F7 plus F4X4 spelers hadden na de tweede speeldag allemaal 3 punten en het werd dus voor alle teams een alles of niets wedstrijd. Bij de F1 – F3 competitie hield de top 2 stand en zo eindigden deze teams als finalisten op 4 juni 2016.

In de poule voor spelers van F1 t/m F3 streed Juventus voor de laatste kans tegen Real Madrid om langszij te komen. Helaas voor hen kon Real Madrid volharden en bleef het bij een gelijkspel (2 -2), waardoor Real Madrid in de finale kwam. Liverpool had genoeg aan een gelijkspel, maar waren erg gretig en hierdoor versloegen ze Barcelona met 8 – 4. Ze consolideerden hiermee hun eerste plaats in de poule en dus ook een finaleplek. Barcelona streed voor wat het waard was, maar kwam te kort. Zij zullen in de troostfinale tegen Juventus hun uiterste best doen om een derde plek te bemachtigen.

In de poule voor spelers van F4 t/m F7 plus de F4X4 had zoals gezegd iedereen 3 punten, dus de winnaars van deze wedstrijden waren verzekerd van een finaleplek. In 2 uiterst boeiende wedstrijden waren het Ajax en PSV die het hoofd koel hielden, waardoor zij de finalisten werden. In de troostfinale zullen FC Twente en De Graafschap de strijd aangaan. Twee mooie wedstrijden wetende dat Ajax zo revanche kan halen op de verloren titelstrijd in de eredivisie en dat FC Twente en De Graafschap niet alleen een juridische strijd met de KNVB hebben over wie in de Eredivisie blijft, maar ook zo sportief elkaar kunnen bestrijden.

De uitslagen en de stand zijn hier bijgevoegd. We gaan dit jaar dus weer een paar mooie finalewedstrijden zien. We kijken nu al uit naar deze wedstrijden en de prijsuitreiking op de afsluiting van het seizoen op zaterdag 4 juni. Het start om 11.00 uur. Komt allen kijken!!!!

Tot dan,

De commissie nevenactiviteiten