Verkorte cursus clubscheidsrechter afgerond

29-11-2016

Op  9  16  en 23 november vond in ons clubhuis een verkorte cursus clubscheidsrechter plaats.

Van de s.v. Grol nam het gehele team van Grol 9 hier aan deel. Teamleider Rein Nienhuis was hierbij de grote initiatiefnemer. Hij wist ieder enthousiast te maken om deel te nemen aan de cursus. Ook hij wilde meer weten hoe de spelregels van het voetbal in elkaar zit. Dit mede omdat er bij de s.v. Grol soms geen scheids beschikbaar is en dat dan het team zelf voor een scheids moet zorgen, dan is het goed wanneer je wat van de spelregels afweet. Ook waren er 4 deelnemers van v.v. Meddo aanwezig.

Docent was de heer Ronald de Jong die met leuke kwinkslagen en kunde de cursus leidde. We kregen beelden van situaties te zien en Ronald vertelde er bij wat goed of fout was. Ook buiten op het speelveld liet hij zien wanneer de bal over de lijn is en waar men als scheidsrechter moest gaan staan bij een directe en indirecte vrije schop. Ook werden er vragen ingevuld en later samen met Ronald bekeken.

Voor sommige deelnemers (vooral van Grol leden ) kwamen er bijzondere antwoorden uit. Maar alles werd keurig behandeld en daarvoor dankten alle deelnemers door een applaus, naarRonald de Jong, dat het een leerzame cursus was geworden.

In december starten we met een cursus scheidsrechter dat afsluit met een certificaat. Dit was vroeger de Basis Opleiding Scheidsrechters (BOS) cursus maar is nu veranderd door de KNVB. Deelname hieraan zijn 6 personen van de s.v. Grol, 3 personen van AZSV, 3 personen van AD '69, 3 personen van v.v. Vorden en 3 personen van v.v. Winterswijk.

Vriendelijke sportgroeten,

Jos Froeling