Sinterklaasfeest S.V. Grol 27 november 2016…

06-12-2016

Op zondag 27 november 2016 is Sinterklaas met zijn pieten op bezoek geweest bij de S.V. Grol. Voordat de Sint arriveerde werden de kinderen vermaakt met de spellen; doelschieten, zaalvoetballen en het schoorsteen spel. Voor het spel doelschieten hebben we 2 keepers bereid gevonden om te keepen, Roar Storteler en Tycho Reinders.
Met hulp van Pietje Precies en de leiders die aanwezig waren verliepen de spellen goed en hadden de kinderen veel plezier. Zelfs de zwarte pieten hebben deelgenomen aan de spellen.

Sinterklaas had vier zwarte pieten meegenomen en werd bij binnenkomst luid toegezongen door alle kinderen. Piet Precies was de piet die alles rondom Sinterklaas regelde. Sinterklaas heeft als eerste de prijswinnaars van de kleurwedstrijd bekend gemaakt en Angelina, Jord en Dylan een prijs overhandigd.
De uitslagen van de kleurwedstrijden:

1. Angelina Bokstart
2. Jord Meekes
3. Dylan Wijgerink

Nadat de uitreiking van de kleurwedstrijd heeft plaatsgevonden laat Sinterklaas de kinderen weten dat hij kan toveren, maar Piet Precies gelooft Sinterklaas niet. Sinterklaas moet van Piet Precies bewijzen dat hij echt kan toveren. Sinterklaas laat weten dat hij voor het toveren een toverstok nodig heeft. Piet Precies gaat op zoek naar de toverstok en komt in 1e instantie terug met een wc borstel waarop de kinderen luid roepen dat het geen toverstok is. Wanneer Piet Precies weer gaat zoeken spreekt Sinterklaas met de kinderen af om Piet Precies voor de gek te houden en hij vraagt aan de kinderen om mee te werken.  Dat willen alle kinderen. Sinterklaas spreekt af dat hij alle kinderen gaat betoveren en vraagt aan de kinderen waarin hij de kinderen moet betoveren. De kinderen willen betoverd worden in een varken. Sinterklaas spreekt met de kinderen af hoe ze Piet Precies gaan foppen. Piet Precies komt terug met de toverstok en vraagt aan Sinterklaas om hem te laten zien of hij echt kan toveren. Sinterklaas spreekt een toverspreuk uit en alle kinderen veranderen op eens in een varken.

Sinterklaas tovert daarna de kinderen weer terug in normale kinderen. Piet Precies wordt erg enthousiast en vraag aan Sinterklaas om hem ook te betoveren. Sinterklaas spreekt de toverspreuk uit en Piet Precies verandert in een kip. Sinterklaas is helemaal verbaasd. Kan hij echt toveren?

Dan begint Piet Precies erg te lachen en zegt hij tegen Sinterklaas dat hij al die tijd achter de deur heeft gestaan en heeft gehoord wat Sinterklaas met de kinderen heeft afgesproken.
Piet Precies vindt dat Sinterklaas het met de kinderen goed moet maken en zegt dat alle kinderen een cadeau moeten krijgen en dat doet Sinterklaas. Alle kinderen krijgen een soft voetbal en een chocolade letter.

We kunnen terugkijken op een leuke middag en de commissie nevenactiviteiten wil iedereen bedanken die meegeholpen heeft om deze activiteit te doen slagen.