Voetbalclubs uit Zevenaar komen graag naar den Elshof met Fancy Fair VSVG

10-04-2017

Ronnie Emaus en Aloys te Brake vallen in de grote prijzen

Bij de Fancy Fair van de VSVG die werd gehouden in 1993 kwam OBW Zevenaar op bezoek voorde wedstrijd te gen Grol 1. Men had een supportersbus ingeschakeld en die aanhang van OBW kreeg lucht van wat in zich in de kantine afspeelde. Dat had men nog niet eerder meegemaakt. Ze bleven de gehele wedstrijd in de kantine en hadden van de wedstrijd geen minuut gezien !!  Een woordvoerder van deze groep mensen deelde destijds  in de kantine mede dat men niet eerder weg zou gaan of de hoofdprijs een mooie t.v. moest mee richting Zevenaar. En......aldus geschiedde. De TV van destijds Hissink werd ingepakt en met veel kabaal meegenomen. De VSVG voorzitter van destijds Henk Stokkers zag alles met verbazing en tevredenheid aan.

Bij diezelfde Fancy Fair had de “beer van de PTT” Antoon Frank een valse bingo bij de fiets en won enthousiast fietser Andries Huitinck tot grote hilariteit  nog een gratis APK keuring. Aan dit stukje geschiedenis van de VSVG met OBW  moest men zondagmiddag nog even terugdenken want de mooiste plek vooraan in de kantine werd ingenomen door een uitgelaten spelersafvaardiging van rivaal DCS deze middag op bezoek bij de s.v. Grol met andermaal een Fancy Fair. Men speelde sportief en enthousiast mee (mede ingegeven door de nipte 1 - 0 overwinning op Grol). Zelfs in de polonaise na afloop liep het geel-zwart van DCS lachend  mee .

Zo kan het dus ook gaan met dit populaire twee jaarlijkse evenement van de Vrienden van de s.v. Grol. Het totale gebeuren kwam echter langzaam op gang. Op de vrijdagavond was er minimaal publiek en kon niet gedraaid worden. De zaterdag kwam zeer laat langzaam op gang en zo kon er toch een goed begin gemaakt worden. De zondag stond in  het teken van erg fraai weer waardooor velen de terassen op den Elshof verkozen werden boven een verblijf in de kantine zelf. Maar de echte liefhebbers en supporters namen plaats in de kantine waar het een gezellig toeven was. Toch kwam het in de namiddag behoorlijk op gang en werd er volop gedraaid. Uiteindelijk werd de hoofdprijs bekendgemaakt en het lot van Ronnie Emaus bleek winnend en hij kwam daardoor in het bezit van een fraaie fiets mede gesponsord door rijwielhandel Hofstede Groenlo. Door afwezigheid van spreekstalmeester Marcel Rooks moest VSVG voorzitter Geert Jan Stokkers deze middag zijn taak overnemen en deed dit naar behoren en vol verve.  Hij werd in het uitoefenen van zijn  taak enigszins belemmerd omdat hij de twee belangrijke zaken VSVG en “zijn” Feijenoord moeilijk van elkaar kon loslaten. Uiteindelijk viel het allemaal nog.mee.

De VSVG kon ondanks een iets mindere belangstelling toch nog terugkijken op een geslaagd evenement dat al weer voor het 28e achtereenvolgende jaar plaatsvond.

Een tevreden Aloys te Brake met zijn gewonnen kleuren tv.

DCS spelers doen mee in gezamenlijke slotpolonaise.