Zwaarbevochten overwinning Grol JO13 1

10-04-2017

08-04-2017
Vandaag is v.v. Reünie JO13 de tegenstander van Grol JO13 1. Een tegenstander waar we het uit erg moeilijk hebben gehad. Er werd uiteindelijk een krappe 1-2 overwinning behaald. Een tegenstander dus om rekening mee te houden, te meer omdat Reünie een aantal weken geleden Spcl. Lochem (gedeeld tweede met Grol) op 4-4 hield. Tijdens de warming-up bleek dat onze topscorer Thijmen helaas niet in staat was om te spelen i.v.m. een opspelende lies. Daarom was Stach van Wees, speler van Grol JO13 2, al gevraagd om na zijn wedstrijd met Grol JO13 2 bij ons aan te sluiten. Kaj begint vandaag op de bank, Mika neemt zijn positie als voorstopper in. Daarnaast speelt Siem linksbuiten, op de positie van Thijmen. Er moet vandaag gewonnen worden, om in het spoor te blijven van koploper Ruurlo. De wedstrijd begon rustig. Beide teams tastten elkaar een beetje af. Na zo’n 5 minuten spelen was de eerste kans voor Reünie. De bal werd op de snelle rechtsbuiten van Reünie gespeeld, Chiel kwam uit en wist de bal in de kluts weg te werken, maar vervolgens belandde de bal voor de voeten van een van de andere aanvallers van Reünie. Tot opluchting van het talrijke Grolse publiek langs het veld schoot hij de bal niet in het lege doel maar er overheen. Een eerste waarschuwing voor Grol dus dat het vandaag weleens een lastige wedstrijd kon worden. Tien minuten later was het dan inderdaad zover. Opnieuw een lange bal op de rechtsbuiten die het duel van Mick won en vervolgens koelbloedig de bal langs Chiel schoot, 0-1. Grol probeerde daarna de bakens te verzetten. Vooral op links wisten Tyn, die een dijk van een wedstrijd speelde, en Siem elkaar goed te vinden en kwamen ze om de beurt regelmatig goed door. Toch leidde dit niet tot echte kansen. Grol zocht daarom met een 0-1 stand de kleedkamer op.

Het was duidelijk dat Grol te weinig stootkracht naar voren had. Daarom besloot de technische staf om Juul, die als aanspeelpunt goed speelde maar te weinig diepgang had, te wisselen voor Stach. Daarnaast nam Kaj zijn vertrouwde positie weer in en nam Mika de positie van rechtsback in. Om meer diepgang op de rechterkant te krijgen schoof Teun door naar de rechtshalfpositie waardoor Jordi naar de bank verhuisde. Dat dit een goede zet was bleek al snel. Vanaf het begin van de tweede helft zette Grol Reünie onder druk. De rechterkant met Yaluca en Teun liet zien veel diepgang te hebben, precies wat de bedoeling was. Om de beurt kwamen ze goed door op rechts. Uit een van deze aanvallen scoorde Stach, na een mooie voorzet van Teun, bijna. Zijn inzet ging net naast. In de 45e minuut belandde een diepe bal naar voren bij de uitkomende keeper van Reünie. Dankzij goed doorzetten van Stach schoot hij de bal tegen Stach aan en belandde de bal vervolgens voor de voeten van Yaluca. Die aarzelde geen moment en schoot de bal van zo’n twintig meter in het lege doel, 1-1! Er was nog een kwartier om de wedstrijd winnend af te sluiten. Uit een afgeslagen hoekschop van Reünie counterde Grol bijna naar de 2-1. Een pass van Mika belandde bij Siem die zichzelf goed vrij speelde. Maar oog in oog met de keeper wist hij de bal met zijn linkerbeen helaas niet in het doel te krijgen. Daarna was het tijd voor een verrassing van Mark en Wout. Ze besloten om de licht geblesseerde Thijmen toch in te brengen. Siem ging eruit en Thijmen ging linksbuiten spelen. Dit zorgde voor nog meer dreiging. Een doelpunt kon niet meer uitblijven. In de 54e minuut was het dan ook zover. Evan mocht een hoekschop nemen. De bal belandde bij Stach die met zijn scheenbeen de bal in het doel werkte, 2-1! De ontlading bij spelers, begeleiding en het talrijke publiek was groot. Stach werd bedolven door zijn ploeggenoten. Ook daarna kreeg Grol nog een aantal kansen, maar lat en paal waren een sta in de weg. Na een uur was het uiteindelijk scheidsrechter Hans Scheinck die voor het laatste fluitsignaal zorgde. Alle spelers doken opnieuw op Stach om hem te bedanken voor de winnende goal. Wat een climax en wat een wedstrijd!

Een zwaar bevochten overwinning vandaag. Op basis van de tweede helft echter een verdiende overwinning. De jongens hebben karakter getoond en laten zien dat de wedstrijd pas is gelopen na het laatste fluitsignaal. Matchwinner was vandaag Stach van Wees die voor het eerst meedeed bij Grol JO13 1 en heeft laten zien het niveau goed aan te kunnen. Een jaar geleden speelde hij nog in Grol JO13 5! Hoe mooi kan jeugdvoetbal zijn! Door deze overwinning is Grol nog steeds in de race voor de titel. Met nog drie wedstrijden te gaan staan ze twee punten achter op Ruurlo en gelijk met Spcl. Lochem. De een na laatste wedstrijd treffen Ruurlo en Spcl. Lochem elkaar en de laatste wedstrijd nemen onze jongens het op tegen Spcl. Lochem. Wat een climax van de competitie. Alsof de KNVB het al wist bij de competitie-indeling. We houden u uiteraard op de hoogte van het vervolg van deze waanzinnig spannende competitie.

s.v. Grol JO13 1  -  v.v. Reünie JO13 1        2-1
Doelpuntenmakers:   Yaluca, Stach