De Albert Heijn JO9 competitie is afgelopen maandag van start gegaan

13-04-2017

Zoals elk jaar is er ook dit jaar weer een Albert Heijn JO9 competitie. De spelers van JO9-1 tot en met JO9-8 en de JO9-4X4  zijn gemixt en strijden tegen elkaar in de shirts van echte profclubs. Afgelopen maandag waren de eerste wedstrijden en met mooi en goed aanvallend voetbal kon iedereen genieten van een echt doelpuntenfestijn.
In de poule voor spelers van JO9-1 t/m JO9-3 streden Juventus en Liverpool tegen elkaar. Het werd een prachtwedstrijd en aan het eind verloor Juventus, ondanks hun tomeloze inzet, de wedstrijd met 4–7 van Juventus . In de Spaanse kraker tussen Real Madrid en Barcelona trok Barcelona net aan het langste eind en wonnen ze het spannende spektakel met 7-6.

In de poule voor spelers van JO9-4 t/m JO9-8 plus de JO9-4X4 werd de Oost Nederlandse strijd gewonnen door de Graafschap. Tegen FC Twente toonden ze meer aanvalskracht en ondanks goed keeperswerk bij FC Twente werd het toch 10 - 2 voor de Graafschap.  Een andere wedstrijd was een voorloper van de komende topper tussen Ajax en PSV. Mocht dit een voorbode zijn voor die wedstrijd, dan wordt het een echte spannende pot. Want ze hielden elkaar in evenwicht met een eindstand van  1-1. De wedstrijd tussen de twee nieuwe teams in deze competitie, Feyenoord en Heracles, eindigde na goed voetbal in het voordeel van Feyenoord. Zij wonnen met 5-2. Daarna volgden nog 3 spannende wedstrijden die met veel plezier gespeeld zijn.

Al met al een mooi begin van de competitie. De uitslagen en de stand zijn hier bijgevoegd. We kijken nu al naar uit naar de volgende wedstrijden op 8 mei.

Tot dan,

De commissie nevenactiviteiten