Belangrijke overwinning Grol tegen Groessen

17-04-2017

Grol speelt prima eerste helft en gaat rusten met een 0 – 2 voorsprong door twee doelpunten van Mart Zieverink. In de tweede helft komt Groessen op gelijke hoogte, maar weet invaller Leon Scholten uiteindelijk toch de winnende 2 – 3 aan te tekenen.

Grol begon in en tegen Groessen met Michel Kamphuis als laatste man. Na over en weer aftasten komt Grol goed uit de startblokken. Een voorzet van Ramon Landewers belandt bij Mart Zieverink, en de eerste de beste kans wordt meedogenloos door hem benut met een streep in het doel: 0 – 1.  Grol drukt door en Mathijs Warnar had de tweede op zijn hoofd, maar de voorzet van Wouter Rexwinkel werd overgekopt. Aan de andere kant hield Wessel Baarslag het doel schoon. Een vrije trap werd door hem onder de lat weggetikt. Een andere vrije trap ging gelukkig via de muur en de paal naast. Grol speelde attent en het geluk zat deze wedstrijd mee: Groessn-keeper Rens van Onna speelde te zacht in op zijn laatste man en dit werd door Mart Zieverink vakkundig afgestraft: 0 – 2.

De corners in de eerste helft waren gevarieerd en leverde kansen op. Een knalhard schot van Michel Kamphuis uit een corner door Jur Dieker ging helaas maar net over. En een indirect opgezette corner werd door Mart Willemsen net over gekopt. Even later werd een inzet van Mart Willemsen van de lijn gehaald. Grol liet dus jammergenoeg na om de voorsprong verder uit te bouwen en vlak voor rust kwam het tweemaal goed weg: een foutje van Wessel Baarslag werd niet door Lennard van Zuylen afgestraft en Nick Gieling tikte een voorzet binnen, maar gelukkig constateerde assistent scheidsrechter Peter Nijland buitenspel. Ruststand derhalve een 0 – 2 voorsprong.

Zou Grol deze wedstrijd dan eens eenvoudig en winnend afsluiten? Maar Grol vergat te voetballen in de tweede helft. De wind werd spelbreker en Groessen gooide er een schepje boven op. De organisatie bij Grol was verdwenen en diverse spelers gingen foutjes maken. En ook arbiter Kuiper hielp niet mee door het vlagsignaal van Peter Nijland te negeren en Rick Maatman in buitenspelpositie door te laten gaan. Hij schoot eenvoudig onder in de hoek: 1 – 2. Daarna kreeg Wouter Rexwinkel een grote kans om de wedstrijd alsnog op slot te gooien maar zijn inzet was niet zuiver genoeg en werd door Rens van Onna van de lijn getikt. Tien minuten voor tijd gebeurde dan toch weer waar men bang voor was: een vrije trap van Groessen belandde na een kopbal bij de tweede paal en werd door de vrijstaande Lennard van Zuylen binnengetikt: 2 – 2.

Laat Grol zich dan toch weer de kaas van het brood eten? Invaller Leon Scholten dacht hier gelukkig anders over. Een inzet van Mathijs Warnar belandde via keeper Van Onna bij Leon en hij schoot van 16 meter hard en hoog in: 2 – 3. Een verlossing. Daarna was het echter nog alle hens aan dek. En de paniek sloeg wederom toe. Maar het team van Jeroen Burghout wist de overwinning over de streep te trekken.

Een belangrijke overwinning om de nacompetitie te ontlopen: Grol staat nu op de 7e positie met zeven punten voorsprong op nr 11 DVV uit Duiven. Zondag 23 april speelt Grol thuis tegen DVC ’26 uit Didam. Aanvang 14.30 uur.

Wedstrijdinformatie

Speelronde: 22
Wedstrijd: sc Groessen - s.v. Grol
Scheidsrechter: dhr. B. Kuiper
Ruststand: 0 - 2
Eindstand: 2 - 3
Scoreverloop: 11e min. 0 - 1 Mart Zieverink
22e min. 0 - 2 Mart Zieverink
70e min. 1 - 2 Rick Maatman
79e min. 2 - 2 Lennard van Zuylen
82e min. 2 - 3 Leon Scholten
Gele kaarten: geen
Rode kaarten: geen
Opstelling Grol: Keeper: Wessel Baarslag;
Achter: Michel Kamphuis, Bjorn te Braake, Mart Willemsen en Ramon Landewers;
Midden: Thijs Nibbelink, Mart Zieverink en Quint Kristen;
Voor: Mathijs Warnar, Jur Dieker (74. Leon Scholten) en Wouter Rexwinkel.
Bijzonderheden: Wedstrijd begon 12 minuten te laat door ontbreken van assistent scheidsrechter bij Groessen.
Michel Kamphuis speelt wedstrijd na botsing uit, maar heeft toch verzorging ambulancepersoneel nodig na de wedstrijd.

Uitslagen 3e klasse C

Groessen - Grol 2 - 3