In Memoriam Jan Ankone

18-03-2020

Met verdriet laten we weten dat ons gewaardeerd lid

JAN ANKONÉ

op de leeftijd van 88 jaar in De Molenberg is overleden.

Hij was 56 jaar lid van onze vereniging. In 2014 ontving hij de Gouden Speld voor zijn vijftigjarig lidmaatschap.

Geboren in Oldenzaal, gestudeerd in Amsterdam en enige jaren later naar Groenlo gelokt door een collega architect. Hij is nooit meer weggegaan. In de regio kreeg hij grote bekendheid met zijn architectenbureau. Ook veel bouwwerken en woningen in Groenlo zijn door hem ontworpen. Bij de Grol staat ook een bouwwerk van zijn hand namelijk de tribune, als één van de eerste in de regio. Hij deed dat geheel gratis en regelde zelf ook nog het materiaal en vele vrijwilligers. Een prachtig aandenken voor ons van een vriendelijk en sociaal mens.

Jan bleef als lid de Grol op de voet volgen, maar was geen toeschouwer aan de lijn. Die vrije tijd gaf hij met overgave aan de paardensport. Die passie heeft de paardensportvereniging De Vestingruiters in Groenlo veel vooruitgang gebracht.

Jan Ankoné was een betrokken inwoner van Groenlo. Veel verenigingen en groepen deden nooit tevergeefs een beroep op hem. Als architect had hij veel aanzien, maar door zijn toegankelijk gedrag wist hij een vaste waarde in de Groenlose gemeenschap te worden. Als Grolle en Grol zijn we hem veel dank verschuldigd.

Moge hij rusten in vrede.

Wij wensen zijn kinderen  Mirjam, Gert Jan, Ariëlle en de kleinkinderen veel sterkte toe in de komende tijd.

Namens alle leden en het Algemeen Bestuur van s.v. Grol,

Hans Scheinck, voorzitter.