Geen kampioen, maar toch promotie?

18-04-2020

De KNVB heeft besloten om de competities niet uit te spelen. Maar ook om geen kampioenen en degradanten te benoemen. Zeer jammer natuurlijk. Zeker voor de teams die voor deze titel en bijbehorende promotie gingen en er zeer goed voor stonden. Omdat er sporadisch plekken vrij komen in de diverse klasses, doordat verenigingen overgaan van de zondag naar de zaterdag, is er wellicht toch nog een kans op promotie. De KNVB heeft daarom aan de clubs gevraagd die in aanmerking willen komen voor promotie zich voor 1 juni te melden. De KNVB zal dan kijken welke verzoeken gehonoreerd kunnen worden. Deze procecedure geldt alleen voor de teams die uit (willen) komen in de A-categorie, de prestatieve teams. De B-categorie, de recreatieve teams, kan zich namelijk al opgeven per gewenste klasse.

Ook bij de s.v. Grol stond een aantal prestatieve teams er heel goed voor. Als eerste natuurlijk Grol 1. Met 39 punten uit 16 wedstrijden vanaf het begin aan de leiding in de 3e klasse A. Twee punten voor en een wedstrijd minder dan de nummer twee. Dan ook Grol 3. Met 26 punten uit 14 wedstrijden aan de leiding in de 4e klasse. En dan Grol JO19-1. Ruim kampioen geworden in de Najaarscompetitie en momenteel op een derde plaats in de voorjaarscompetitie in de promotiepoule, waar nog maar een klein aantal wedstrijden gespeeld was.

Voor deze drie teams heeft de Grol een verzoek naar de KNVB gestuurd om te laten promoveren. Ergens na 1 juni zullen we weten of deze verzoeken gehonoreerd worden.