Hoe de vereniging de Coronacrisis overwint: Bericht 2

25-04-2020

Covid-19@Grol-20

Hoe de vereniging de Coronacrisis overwint

Het eerste bericht verscheen op 10 april 2020.

Dit is het tweede bericht aan alle leden en vrijwilligers van de Grol.

Momenteel wordt gewerkt aan het weer starten met de trainingen voor de jeugd per woensdag 29 april. Het gaat dan vooral om een nieuw trainingsschema en de bezetting met trainers. Met ook informatie over de categorieën Onder15 tot en met Onder19 die moeten gaan trainen op anderhalve meter afstand van elkaar. De categorieën Onder 6 tot en met Onder13 mogen op de normale manier trainen. Meer informatie volgt hierover in een derde bericht dat zondagavond verschijnt.

We beginnen dit tweede bericht met de financiën van de Grol.

Om het niet ingewikkeld te maken, ronden we de bedragen af. De Grol heeft per seizoen een begroting van € 350.000,-. De Grol krijgt dat bedrag binnen en heeft hetzelfde bedrag aan kosten. We hebben het hier dus alleen over de Grol als vereniging, niet over de Supportersclub, de Business Club Grol, De 12e man, de Vrienden van de Sport Vereniging Grol (VSVG) of het Internationaal Marveld Toernooi.

De inkomsten van die begroting van de Grol bestaan voor 50% uit contributie (€ 170.000,-), voor 30% uit bijdragen van sponsoren (€ 115.000,-) en voor 20% uit overige opbrengsten (€ 65.000,-) waaronder de pachtopbrengst van het clubgebouw en subsidie van de gemeente.

De uitgaven van die begroting van de Grol bestaan voor 35% uit accommodatiekosten (€ 125.000,-), voor 30% uit salariskosten, sociale lasten en vergoedingen voor trainers, opleidingen, medische verzorging en ehbo ( € 100.000,-), voor 15% uit wedstrijdkosten (€ 55.000,-), voor 10% uit kosten voor communicatie en activiteiten (€ 35.000,-) en voor 10% uit afschrijvingen, automatisering en diverse kleine kosten (€ 35.000,-).

In de laatste week van april of de eerste week van mei wordt de contributie weer op de gebruikelijke wijze geïnd, grotendeels via automatische incasso. Wij vertrouwen erop dat onze leden die contributie gewoon betalen om de vereniging niet in financiële problemen te brengen. We zijn een sterke vereniging in de regio en kunnen dat nu ook samen laten zien.

Ook gaat er deze maand de (half) jaarlijkse factuur naar een groot aantal sponsoren. De sponsoren hebben daarover al een apart bericht ontvangen. Onze sponsoren zijn al jarenlang naast de leden een belangrijke financiële pijler onder onze vereniging. Zonder onze sponsoren zouden we niet de vereniging zijn die we nu zijn, met een imago waarop iedereen trots is.

Op onze sponsoren doen we eveneens een dringend beroep ons in deze lastige tijd te blijven steunen.

Nog even over voetbal en activiteiten.

Zoals iedereen op de website en in de Groenlose Gids heeft kunnen lezen, hebben we bij de KNVB promotie-verzoeken ingediend voor Grol 1 en Grol 3 en Grol JO-19. Deze worden begin juni door de KNVB behandeld, net zoals alle  aanvragen van andere verenigingen.

De volgende keer hopen we meer te kunnen melden over de nog geplande Afsluiting van het seizoen voor de jeugd (27 juni), het huistoernooi met O-19 bij de Opening van het seizoen (15 augustus) en Met de supportersclub het seizoen in (25 september). Het D-kamp voor Onder 13 is helaas al afgelast.

Het uitdelen van de nieuwe kledinglijn stond gepland voor juli, maar zal nu na de zomervakantie plaatsvinden. De kleding is heel mooi geworden !

Het Commercieel Team (voorheen de Sponsorcommissie) van de Grol is druk bezig met het werven van sponsors die graag hun naam op de nieuwe shirts van een bepaalde groep teams of van een bepaald team willen hebben.

Blijf fit, houd afstand en let op elkaar !

Algemeen Bestuur Grol.