Coronamaatregelen op sportpark Den Elshof op wedstrijddagen

12-08-2020

Naar aanleiding van de ontvangen gele kaart van de gemeente na afloop van de wedstrijd van Grol 1 tegen Silvolde is Grol genoodzaakt een aantal voorschriften op te leggen aan bezoekers van het sportpark op wedstrijddagen, met name in het weekend.

Op zaterdag en zondag mogen er niet meer dan 250 bezoekers tegelijkertijd op het sportpark aanwezig zijn.

Bezoekers worden verzocht om handen te desinfecteren en om anderhalve meter afstand te houden van elkaar.

Hiervoor zijn stickers aangebracht op de tribune bij het hoofdveld en langs de zijlijn van het hoofdveld die aangeven waar je wel/niet kan plaatsnemen.

Zaterdag

Op zaterdag wordt er gespreid over de hele dag op meerdere velden gespeeld, dit zal er automatisch toe leiden dat bezoekers zich ook meer spreiden. Toeschouwers bij een veld waar niet is aangegeven waar je mag plaatsnemen, moeten zelf zorgen voor het houden van de anderhalve meter afstand.

Zondag

Op (zon)dagen dat Grol 1 thuis speelt zal geteld worden hoeveel personen bij die wedstrijd het sportpark betreden. Elke bezoeker moet aan de kassa een kort vragenformulier invullen over de gezondheid en zijn contactgegevens achter te laten voor een eventueel bron- en contactonderzoek in geval van een corona-besmetting. De gegevens worden na 4 weken vernietigd. Toeschouwers dienen zich te houden aan de aangegeven zit- en staanplaatsen. Toezichthouders bij wedstrijden van Grol 1 zullen mensen die zich daaraan niet houden hierop aanspreken.

Dringend beroep

Het Algemeen Bestuur van de Grol doet een dringend beroep op iedereen die het sportpark bezoekt, zowel spelers als toeschouwers: help jezelf, andere bezoekers en de vereniging door 1,5 meter afstand te houden en drukke plekken te vermijden.  Laten we er samen voor zorgen dat de competitie voor iedereen in september van start kan gaan.