Nuttige oefenwedstrijd ondanks 4-2 nederlaag

19-08-2020

De derby Longa ’30 - Grol, deze keer weliswaar als onderdeel van het oefenprogramma ter voorbereiding op de nieuwe voetbalcompetitie 2020-2021, kende geen bijzonder spectaculair verloop, maar kan daarentegen wel worden aangemerkt als een voor beide selecties nuttige oefenpartij. In een onderling, en dat sportief verlopen treffen, was hoofdklasser Longa ’30 de kersverse tweedeklasser Grol de baas: 4-2. De door de thuisclub Longa ’30 genomen, grondige voorzorgsmaatregelen in verband met de coronacrisis leverden het beoogde effect op. Niemand hoefde teleurgesteld te worden, want het aantal aanwezige toeschouwers ging het toegestane aantal van 390 niet te boven.

De elf van trainer/coach William Krabbenborg, die aan de aftrap stonden, waren:
Doel: Nick Oude Luttikhuis;
Achter: Ramon Landewers, Mart Willemsen, Wouter Pillen en Eduardo de Sousa Cavalcante;
Midden: Mark te Winkel, Luc Berentsen en Rico Lammerdink;
Voor: Wouter Rexwinkel, Mart Zieverink en Rick Arink.

Gedurende de wedstrijd, en dat vooral in de tweede helft, vonden aan beide kanten diverse wissels plaats. Bij Grol kregen daarom ook de volgende spelers speeltijd: Sem Brummelaar, Mike Kempers, Myron Baten, Roel Bruins, Mick Wissink en Tiem Rots.

Doelpuntenmakers:
Longa ’30: Thom Berendsen; eigen doelpunt van Mart Willemsen en Boet Kemperman 2x;
Grol: Luc Berentsen 2x.

Zaterdag 22 augustus a.s. speelt Grol vriendschappelijk tegen hoofdklasser RKZVC. Aanvang van deze wedstrijd op sportpark De Greune Weide in Zieuwent is 18.00 uur.

Opkomst van de selecties van Longa ’30 en Grol voor de onderlinge oefenpartij. Foto en tekst: Theo Huijskes