Grol Zaterdag 4 wint laatste bekerwedstrijd overtuigend!

13-09-2020

HSC ‘21 4 - Grol zat 4 ( 1-2 ) 1-4

Vandaag reizen we af naar Buurse om daar de wedstrijd te spelen tegen HSC ‘21 4, dit om voldoende kleedkamers beschikbaar te hebben in verband met de COVID-19 regels.

Onder fijne weersomstandigheden rolt de bal om 13:00 op het kunstgras.

De begin fase van de wedstrijd is rustig en aftastend, veel speelbewegingen zijn er op het middenveld. Na een kwartier krijgt Grol steeds meer grip op de wedstrijd en komt goed voetballend steeds korter op het doel van HSC en de eerste kleine kansjes ontstaan.

Het is in de 25ste minuut dat Jorn Groot Zevert de 0-1 weet te scoren uit een mooie steekbal van Harm Poelhuis. Grol begint steeds meer te combineren van achteruit en creëert steeds meer kansen. Het is uiteindelijk een verkeerde terugspeelbal in het centrum van de verdediging die Jorn weet op te pakken en beheerst de 0-2 weet binnen te schieten. Ingmar de Keijzer is dicht bij een doelpunt maar ziet een schot op de lat uiteen spatten en weet op aangeven van Jorn de bal in een niet te missen positie aan de verkeerde kant van de paal te schieten.

In plaats dat Grol de score uit bouwt is het HSC dat uit het niets de aansluitingstreffer weet te scoren. Een lichte overtreding zo’n 10m1 buiten de 16 meter gebied wordt bestraft met een vrije trap. Deze wordt genomen en valt pardoes voor de voeten van een speler van HSC die de bal hard langs Barry Janssen in het doel schiet, 1-2. De verdediging miste hier even een moment van scherpte.

Na dit doelpunt is het even wat rommelig en is Grol de controle een beetje kwijt. Gelukkig fluit de scheidsrechter voor de rust.

Na de rust begint HSC met een klein offensief en zet Grol vast. Dit resulteert in een 4tal corners achter elkaar maar echt gevaarlijk wordt het niet. De verdediging onder leiding van Martijn van de Wiel staat goed.

Na een kleine 10 minuten in de 2de helft weet Grol de grip terug te krijgen op de wedstrijd. Verschillende mooie aanvallen worden opgezet. Zo ziet Youri Groot Kormelink zijn kopbal op de lat gaan, een vrije trap van Jorn binnenkant paal het doel weer uit en gaat een schot van Wesley Gralike rakelings naast. Het duurt tot een kwartier voor tijd dat Jorn zijn 3de aantekent met een goed uitgespeelde aanval, 1-3. Hiermee is de wedstrijd gespeeld. Ramon Janssen maakt op aangeven van Jorn de 1-4. Dit is dan ook de eindstand.

Grol Zaterdag 4 bekert niet verder maar kan met een goed gevoel de competitie gaan beginnen. Mede met de komst van Youri Groot Kormelink en Menno ten Have heeft het elftal een extra kwaliteit injectie gekregen, hopelijk pakt dit in de competitie goed uit!