Grol Zaterdag 4 wint openingswedstrijd van de competitie

23-09-2020

Grol Zaterdag 4 wint openingswedstrijd van de competitie met 3-2! ( 1-2 )

Afgelopen weekend was het eindelijk dan weer zover! Na een lange periode van geen wedstrijden in verband met COVID'19 kunnen wij weer aftrappen voor de nieuwe competitie. Het is te hopen dat het Corona virus onder controle te krijgen is zodat wij hopelijk dit seizoen wel kunnen afmaken.

Voor Grol Zaterdag 4 begint de competitie eigenlijk niet beter, thuis! De wedstrijd vandaag wordt gespeeld tegen Ulftse Boys 2. In verband met het nog niet beschikbaar zijn van veld 2 en 3 door de droogte wordt er uitgeweken naar het trainingsveld. Deze is voor nood geschikt gemaakt voor wedstrijden, ideaal is het niet. Maar dat mag de pret niet drukken, er mag gevoetbald worden voor het echie!

Om half 3 wordt er onder zomerse omstandigheden afgetrapt voor de wedstrijd. Beide teams beginnen voortvarend en gaat de wedstrijd gelijk op. Veel strijd en passie wordt er in deze wedstrijd gelegd. Het is dan ook Grol dat een terechte penalty krijgt toegewezen na een onreglementaire overtreding binnen de kalklijnen van het 16 meter gebied. Het is Youri Groot Kormelink die de penalty feilloos weet te benutten en de score weet te openen, 1-0.

Ulftse Boys laat het er niet bij zitten en zet een tandje bij dat resulteert na een goede aanval in de 1-1, doelman Marc Houwer is in deze kansloos. Grol is een beetje van slag en Ulftse Boys weet nog voor de rust te profiteren. Uit een goed opgezette aanval weten zij de de 1-2 binnen te schieten.

In de rust wordt er een peptalk gegeven en de jongens komen weer als herboren uit de kleedkamer. Meteen zijn de intenties van de Boys duidelijk, de aanval wordt veelvuldig gezocht. Ulftse Boys heeft moeite om de aanvallen van de Grol onder controle te krijgen. Veel voetbal speelt zich af op het middenveld. Vele aanvallen worden aan beide zijden rond het 16 meter gebied in de kiem gesmoord. Uiteindelijk is het een aanval van Grol die resulteert in een 2de terechte strafschop, het is wederom Youri die achter de bal gaat staan en deze binnen schiet, 2-2.

Spijtig genoeg wordt na deze 2de strafschop het spel aan de Ulftse Boys zijde grimmiger, de tackles worden een aantal malen vrij stevig ingezet. Dit komt het voetbal niet ten goede. Het is gelukkig de Grol die hieronder rustig blijft en de ruimte weet te vinden. Het is dan ook net voor het einde van de wedstrijd dat een perfect voorgegeven voorzet van Jorn Groot Zevert vrij kan worden binnen geschoten door Menno ten Have. Hiermee worden de eerste 3 punten veilig gesteld!

Volgende week spelen wij "uit" tegen Grol 3. In deze geen stadsderby maar een club derby! Hopelijk kan Grol 4 volgende week in de eerste uitwedstrijd van het seizoen ook de volle winst te pakken.