Grol verder in de Achterhoek Cup

30-09-2020

Vorden 1 - Grol 1      0-4

In de tussentijdse strijd om de Achterhoek Cup, heeft Grol afgelopen dinsdagavond in en tegen Vorden een verdienstelijke en bovenal bijzonder nuttige wedstrijd gespeeld, waarin een 0-4 overwinning werd bewerkstelligd. Stond er na 45 minuten spelen voor de Grolequipe slechts een magere 0-1 voorsprong op het scorebord, in de tweede helft werden daar nog eens drie doelpunten aan toegevoegd. De doelpunten kwamen op naam van Rick Arink (2x), Mart Zieverink en Mick Wissink.

Trainer/coach William Krabbenborg stuurde in het eerste bedrijf van de wedstrijd een basiselftal het veld in, dat ten opzichte van het elftal in de gewonnen competitiewedstrijd tegen Wijhe op maar liefst negen plaatsen afweek. Er is gekozen voor bijna alleen jonge spelers. Alleen Sem Brummelaar en Ramon Landewers, ook tegen Wijhe van de partij, verschenen aan de aftrap van de eerste helft. Een ander opvallend punt was dat in Vorden zowel in de eerste als in de tweede helft de gemiddelde leeftijd van de dienstdoende elf spelers rond de 20 levensjaren was. En dat er dan uiteindelijk ook nog met 0-4 gezegevierd werd, bewijst alleen maar dat Grol in het opgestarte seizoen 2020-2021 niet alleen een grote, sterke, uit 25 spelers bestaande eerste selectie ter beschikking heeft, maar ook nog eens een bijzonder jonge selectie.

Vanwege de nieuwe coronamaatregelen werd de wedstrijd gespeeld zonder publiek. Naast de beide selecties, trainers en begeleiders, alsmede van beide kanten enkele bestuursleden was het een kale bedoening. Maar desalniettemin wel een entourage waarin de Grolequipe na de 3-0 winst in de competitie op Wijhe weer goed presteerde. Ondanks dat er hier en daar, en dat mede door de vele wisselingen, het een en ander verkeerd ging, werd er gretig en met veel inzet en enthousiasme gevoetbald. Duidelijk is te zien dat er, ondanks de grote groep beschikbare spelers, een hecht team staat dat voor elkaar door het vuur gaat en waarbinnen dientengevolge een goede sfeer heerst.

Opstelling Grol 1 tegen Vorden 1
Doel: Nick Oude Luttikhuis;
Achter: Mike Kempers, Mart Willemsen, Sem Brummelaar en Myron Baten;
Midden: Ramon Landewers, Mick Wissink en Titus Hoffman;
Voor: Tycho ten Bulte, Mart Zieverink en Tjibbe Paardkoper.

In de tweede helft waren Yordi Rupert, Siebe Lantink, Rick Arink en Kjell Riteco de vervangers van Sem Brummelaar, Myron Baten, Mick Wissink en Tjibbe Paardekoper. Reservedoelman Wessel Baarslag kwam niet in actie.