Hoe de vereniging de Coronacrisis overwint - Bericht 8

01-10-2020

Beste leden en vrijwilligers en bezoekers,

Wij dachten met het 7e coronabericht op 27 juni 2020 een periode te kunnen afsluiten gezien de versoepelingen die toen op 1 juli ingingen. Na een lange, hete zomer weten we  dat we terug bij af zijn. Hoewel de maatregelen nu nog wat minder heftig zijn.

We zetten de zaken voor alle leden, vrijwilligers en bezoekers, op een rij na de aanscherping van de maatregelen op 28 september 2020. Dat doen we in de rubrieken VOETBAL, SPORTPARK EN ALGEMEEN.

De verscherpte maatregelen gelden in ieder geval tot en met 20 oktober 2020. Voor het uitgebreide Corona Protocol op sportpark Den Elshof zie de link op onze website aan de rechterkant van de home-page: Uitgebreid CoronaProtocol.

Hierbij de belangrijkste wijzigingen:

VOETBAL

1. Alle bestaande regels blijven van kracht. Zie het corona-protocol dat op de website staat en snel te vinden is op de home pagina.
  2. Alle trainingen gaan gewoon door. Zowel voor de jeugd als de senioren. Ouders die kinderen naar de training brengen mogen het sportpark niet betreden.
  3. Alle wedstrijden gaan door. Zowel op het veld als in de zaal. Publiek is bij geen enkele wedstrijd toegestaan, zowel bij de jeugd als de senioren. Ook iedereen die iemand brengt naar een thuiswedstrijd mag niet op het sportpark komen. Alleen op de parkeerplaats.
  4. Trainers, leiders, teambegeleiders, paramedische begeleiders, EHBO, parkdienst, terreindienst, onderhoudsgroep, bestuursleden, commissieleden, scheidsrechters, andere officials en pers mogen wel bij wedstrijden aanwezig zijn. Zij hebben een directe functie bij de wedstrijden op het sportpark. Natuurlijk leven ook zij de corona-maatregelen na.
  5. Ouders die trainingen begeleiden bij de jongste jeugd worden gezien als begeleiders en mogen op dat moment op het sportpark zijn.
  6. Het is niet toegestaan dat ouders komen kijken naar de wedstrijd van hun kind(eren). Zij vallen dan onder publiek en dat is niet toegestaan.
  7. Ouders van de spelers van het G-team mogen wel naar de wedstrijd van hun kind(eren) komen kijken.
  8. Ouders of anderen die rijden met spelers naar uitwedstrijden, vallen onder de teambegeleiding. Zij zijn dus welkom op elk sportpark en mogen ook de wedstrijd kijken.
  9. De chauffeur bij uitwedstrijden van de Grol teams, bepaalt of er in de auto door iedereen een mondkapje moet worden gedragen. Dit wordt zeker aanbevolen.
  10. Spelers die een wedstrijd hebben gespeeld moeten daarna het sportpark verlaten. Zij mogen niet naar een andere wedstrijd gaan kijken. Dan zijn ze publiek en dat is niet toegestaan.
  11. Geblesseerde spelers kunnen ook naar de wedstrijd van hun team komen kijken. Ze zijn namelijk onderdeel van het team.
  12. Spelers die (para-)medische begeleiding hebben buiten de wedstrijd- en trainingstijden mogen op het sportpark komen om naar de medische ruimte te gaan.

SPORTPARK

1. Het sportcafé zit dicht tot en met 20 oktober 2020. Dat geldt ook voor het terras.
  2. De vergaderruimtes zijn beperkt beschikbaar tot en met 20 oktober 2020. Alleen als er sportactiviteiten in de sporthal zijn, kunnen er twee vergaderruimtes gebruikt worden. Wel zonder koffie, thee of fris.
  3. Iedereen die wel op het sportpark mag zijn, moet zich blijven houden aan de 1.5 meter afstand. Zeker ook in de vergaderruimtes.
  4. Buiten het weekend zullen door vrijwilligers de gebruikelijke werkzaamheden worden uitgevoerd, zoals velden verzorgen, kleedkamers schoon maken, verharding vegen, reparaties uitvoeren en nog veel meer.
  5. Buiten de trainingen en wedstrijden om is het niet toegestaan op het sportpark te voetballen.

ALGEMEEN

1. De onthulling van de gedenksteen Grolse Boys op het sportpark op zaterdag 3 oktober gaat niet door. Op een later moment zal een officieel welkom voor de leden van Grolse Boys worden ingehaald.
  2. De herdenking van de overleden leden op maandag 5 oktober (19.45 uur) gaat wel door ; buiten bij het monument ‘Bewogen staan wij stil’ op het sportpark.
  3. De huldigingen van de jubilarissen 50 jaar lid gaat ook door. Niet in het sportcafé maar bij Brouwhuys De Lange Gang.  Het is een besloten bijeenkomst, alleen voor genodigden.
  4. De algemene leden vergadering op 5 oktober gaat in andere vorm plaatsvinden. Leden kunnen reageren op de vergaderstukken en voorstellen die op de website staan.  Het algemeen bestuur zal dan op 5 oktober beoordelen welke voorstellen aangenomen kunnen worden gezien de reacties. Leiden die reacties ertoe dat het voorstel niet kan worden aangenomen, dan wordt dat punt aangehouden. Voor die punten zal dan opnieuw een ledenvergadering worden uitgeschreven. Dat kan dan een digitale ledenvergadering zijn die mogelijk is geworden door een noodwet.
  5. Het maximum van 40 personen buiten bij elkaar, geldt niet voor het sportpark omdat spelers, trainers/leiders en verdere begeleiding bij wedstrijden en trainingen altijd meer zullen zijn.

Algemeen Bestuur Grol