Vrienden van de SV Grol schenken megaballen aan Buitenschoolse opvang Pindakaas en Buitenschoolse opvang Humankind in Groenlo

04-10-2020

Normaal gesproken begint op 1 oktober de voorbereiding voor de najaar fancy fair van de VSVG.

De trouwe sponsoren kunnen vanaf dat moment een bezoekje verwachten van één van de bestuursleden van de VSVG, de communicatie rondom het feestelijke weekend komt dan langzaam op gang en de presentator oefent dagelijks de inmiddels herkenbare uitspraken als ‘en dat voor slechts één euro’, ‘we doen nog een rondje’ en ‘daar gaan we weerrrrrrrrrr’.

Hoe anders is dat dit jaar. Het COVID-19 coronavirus gooit ook de plannen van de VSVG in de war. Nadat er in maart al een streep moest door de voorjaar fancy fair, blijven ook in het najaar het rad van Rikie en het flitslicht in de kast staan. “Helaas, maar het is een situatie die iedereen raakt. Een goede gezondheid gaat voor een gezellig weekend in het sportcafé Den Elshof. Hoe graag we het ook anders hadden gezien en geld hadden ingezameld voor ons mooie club. Hopelijk kunnen we in het voorjaar van 2021 weer een fancy fair organiseren”, aldus Geert Jan Stokkers, voorzitter van de VSVG.

Maar de VSVG zou de VSVG niet zijn wanneer ze stil was blijven zitten. Eerder dit jaar zijn de prijzen met beperkte houdbaarheid, in de vorm van levensmiddelen- en bierpakketten welke waren ingezameld voor de voorjaar fancy fair, geschonken aan de Voedselbank Oost-Achterhoek en de Woensdaggroep van de SV Grol.

Op 1 oktober heeft de VSVG vier megaballen geschonken aan BSO Pindakaas en BSO Humankind in Groenlo. Deze hadden natuurlijk opgeslagen kunnen blijven in de prijzenkluis, maar na overleg met de sponsor maken we hier liever de kinderen van Pindakaas en Humankind blij mee.