Grol 10 doet goede zaken om de koppositie

04-10-2020

Vandaag moesten de mannen van Rein Nienhuis het op nemen tegen AD'69 3. De ploeg uit Aalten was een onbekende voor Grol 10, het enige wat ze op voorhand wisten was dat ze net zoals de heren uit Groenlo alles hadden gewonnen. Na enige scout werk bleek dat het gezelschap uit Aalten in de beker gewonnen had van het 8e en werd er enige informatie gewonnen. Achteraf gezien bleek het team uit Aalten vandaag aan te treden met een compleet ander team.

Foto's: Marcel Houwer, Streekgids.nl.

De heren van Rein Nienhuis begonnen goed aan de wedstrijd en kwamen binnen 10 minuten al op een 1-0 voorsprong via een flitsende aanval welke krachtig werd afgewerkt. AD'69 had de eerste helft weinig in te brengen en zag al snel de tweede tegen treffer vallen. Na een slippertje voor de goal bij AD'69 werd er opnieuw goed afgerond. De heren uit Groenlo bepaalde op dat moment de wedstrijd.

De 2-0 voorsprong stond niet lang op het bord want na een slippertje van de keeper schoot AD'69 de 2-1 binnen, via een droge schuiver deed AD'69 toch wat terug. Deze stond stond niet lang op het scorebord of Jorn Groot Zevert maakte er meteen 3-1 van. Deze goal van Jorn was ook meteen de ruststand.

In de tweede helft kreeg de voltallige bank van Grol speeltijd, hierdoor stonden er 6 nieuwe spelers in. Met een half nieuw elftal wist Grol echter niet de lijn van de 1e helft door te zetten. AD'69 werd steeds gevaarlijker en raakte zelfs twee keer het ijzerwerk uit een voorzet vanaf links. Grol had het zeer lastig, toch was het Jelle Hoog Antink die de wedstrijd opslot gooide. Hij maakte er 4-1 van door oog in oog met de keeper netjes af te werken.

Door het verlies van Neede gaan de manschappen van Rein alleen aankop in de 7e klasse-16. Volgende week moet men op bezoek bij Neede/Noordijk 8 welke ook goed uit de startblokken zijn gekomen.