Verslag Algemene Leden Vergadering 5 oktober 2020

06-10-2020

Op maandag 5 oktober vond de Algemene Leden Vergadering plaats bij Brouwhuys De Lange Gang. Voorafgaand aan deze ALV werden de Grol overledenen herdacht bij het monument "Bewogen staan wij stil" op het sportpark.

Vanwege de verscherpte Corona maatregelen was het een bijzondere ALV. In het eerste uur werden 11 jubilarissen in het zonnetje gezet vanwege hun 50-jarig lidmaatschap. Een 5-tal jubilarissen waren met partner en familie aanwezig, in totaal 27 personen inclusief bestuur en pers. Zij werden op een humoristische en onderhoudende wijze toegesproken door voorzitter Hans Scheinck, waarna ze het beeldje van Mens tot Mens in ontvangst mochten nemen. De 11 jubilarissen zijn: Geert Jan Stokkers, Erik Schuurmans, Rob Westervoorde, Charles Huisman, André Huurneman, Wilko Poortman, Ewald Eskes, Henk Wolters, Edwin Bosman, Jaap Frank en René Meulenbeek. Zie voor verslag hiervan: 11 Jubilarissen Gehuldigd

Daarnaast werd de 94-jarige Appie Huisman, die ook in de zaal aanwezig was als gast van zijn zoon Charles, benoemd tot Lid van Verdienste. Ook hier vergezeld van een prachtige toespraak. En hij ontving als eerste een oorkonde namens de nieuwe fusie vereniging. Ook hierover een apart bericht: Appie Huisman Lid van Verdienste.

Nadat de jubilarissen en hun familie vertrokken waren, werd de agenda van de ALV doorgenomen. Zie Agenda en Stukken voor informatie hierover. Aanwezig waren het Algemeen Bestuur (alle bestuursleden aanwezig behalve Rob Westervoorde) en vier personen van de Communicatie. Vooraf konden de leden de stukken inzien en hun reactie mailen naar het Algemeen Bestuur. Indien er geen bezwaar was ontvangen, werd een voorstel goedgekeurd. Indien er wel bezwaar was ontvangen, werd het agendapunt aangehouden. De aangehouden agendapunten zullen worden besproken op een extra Algemene Ledenvergadering, die voorlopig gepland staat voor maandag 14 December om 20.00 uur. Welke besluiten genomen zijn en welke nog niet, dat is te lezen in de notulen van de ALV, die woensdag 7 oktober zullen worden gepubliceerd op de website.

Foto: Marcel Houwer, Streekgids.nl.

Al met al kan er gesproken worden van een zeer geslaagde avond, ondanks de extra Corona-maatregelen.