In Memoriam Trees Zieverink

10-10-2020

Met droefheid en waardering nemen we afscheid van ons lid

TREES ZIEVERINK

Zij overleed in het woonzorgcentrum van De Molenberg in Groenlo op 8 oktober 2020 op de leeftijd van 86 jaar.

Trees (Theresia Johanna Wilhelmina) werd op 20 december 1933 geboren aan de Deventer Kunstweg in Beltrum en trouwde later in 1955 met Theo (Theodorus) Zieverink, ook uit Beltrum. Zij vormden een hecht gezin – intussen in Groenlo - met hun zes kinderen Tonnie, Hans, Eddie, Vincent, Silvia en Leonie. Vader Theo werkte hard in de bouw en moeder Trees zorgde ervoor dat thuis het hele huishouden vlekkeloos liep. Moeder Trees vond zelfs nog de tijd een kind uit een ander gezin op te voeden dat op tweejarige leeftijd haar moeder verloren had. Het hele gezin  beschouwde Lucy gewoon als één van hen. Die band is altijd gebleven.

Buiten het gezin was moeder Trees ook nog heel actief. Attenties rondbrengen voor de Zonnebloem naar zieke mensen, zingen in het dames- en herenkoor van de Calixtuskerk, zingen bij de zangvereniging Excelsior, creaties maken bij de handwerkclub, breien bij de Grolse Wanten Vereniging en ze is met vele collectes voor goede doelen langs de deur gegaan. Een actieve vrouw die opviel in Groenlo en daarom deze mooie plaats pas geleden samen met één van haar kleindochters mocht laten zien in het TV programma “Gelders Grijs” van Omroep Gelderland. De uitzending kan ze zelf niet meer zien. Dat is triest, maar een herinnering kan eigenlijk nauwelijks mooier.

Door het gezin Zieverink liep een dikke blauwe draad, het blauw van de Grol. De zonen Tonnie, Hans en Eddie voetbalden bij onze vereniging en moeder Trees en vader Theo waren zeer betrokken supporters. Meer dan dat, want vader Theo werd na zijn pensionering een zeer gewaardeerd vrijwilliger bij de onderhoudsgroep. Heel erg jammer dat hij in 2003 plotseling overleed. De betrokkenheid bij de vereniging werd doorgegeven want zoon Tonnie is al jarenlang secretaris van de Grol en kleinzoon Ruben is leider van een seniorenteam en bestuurslid van de Vrienden van de sportvereniging Grol. Kleinzoon Mart moest van haar eerst nog in het eerste elftal blijven voetballen wat hij nog steeds doet.

Moeder Trees was een warm mens. Ze had graag mensen om zich heen. Ze hielp anderen waar ze kon. Met veel belangstelling volgde ze wat er in de wereld en om haar heen gebeurde. Ze leefde intens mee met haar kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen. Zij noemde hen samen “haar rijkdom”. Na het overlijden van vader Theo werd dat gevoel alleen maar sterker. Wij als vereniging en wij samen in Groenlo waren rijk met Trees Zieverink.

Moge zij rusten in vrede.

Er is gelegenheid afscheid van haar te nemen op dinsdag 13 oktober van 20.30-21.00 uur in het uitvaartcentrum Ventura-Dela aan de Lichtenvoordseweg.

De crematieplechtigheid vindt plaats op woensdag 14 oktober 2020 in Aalten in besloten kring.

Wij wensen de kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen sterkte in de komende tijd.

Namens bestuur en leden van de Grol,

Hans Scheinck,  voorzitter.