Hoe de vereniging de coronacrisis overwint - Bericht 10

09-12-2020

Alle leden, vrijwilligers en relaties van Grol hebben vandaag het volgende bericht per e-mail ontvangen:

Aan alle Grol-leden, vrijwilligers en relaties,

Dit is het 10e ledenbericht. De vorige ledenberichten in het kader van het Corona-virus verschenen op 10 april, 25 april, 26 april, 8 mei, 21 mei, 13 juni, 27 juni, 1 oktober en 28 oktober. Voor actuele berichten over activiteiten verwijzen we iedereen graag naar de website.

TRAININGSKAMP

Op 8 december heeft premier Rutte alle trainingskampen voor de jeugd bij de voetbalverenigingen in Nederland met een maand verlengd. Wedstrijden buiten de vereniging kunnen dus nog niet. Lichtpuntje is er voor de senioren. Trainingen zouden weer mogelijk kunnen zijn vanaf midden januari tot de leeftijd van 27 jaar. Waar die leeftijd plotseling vandaan komt, weet niemand. We houden het op een vergissing. Misschien 67 ?

De KNVB drukt er al weken op dat de senioren weer mogen gaan trainen op de normale manier. En niet meer in groepjes van vier. Buiten wordt nauwelijks iemand besmet. In een ludieke actie legde de KNVB op 7 december als “herinnering” 1.000 clubshirts van amateurverenigingen op het Malieveld in Den Haag. Die van Grol lag er ook tussen !

De KNVB heeft al een plan B klaar af om de competitie weer te starten. Al concreet ingevuld voor de hoofdklassen en de tweede en derde divisies. Daar zijn de ploegen opnieuw ingedeeld en wel per regio met minder ploegen.  In die competities zijn nu gemiddeld 16 -20 wedstrijden ingepland. Dat aantal lijkt een richtgetal. Zo’n 16 tot 20 wedstijden kunnen nog gespeeld worden. Zelfs vanaf februari 2021. Dat zou betekenen dat alle teams bij Grol hun competitie nog kunnen uitspelen. Bij Grol 1 wordt dat wel krap en betekent dan dubbele programma’s met pasen, hemelvaart en pinksteren. Bij de andere teams gaat dat makkelijker lukken.

De KNVB heeft berekend dat er 600.000 voetballers 18+ wachten op toestemming om weer normaal in actie te komen. Niet voetballen vindt de KNVB schadelijk voor hun gezondheid. Geheel terecht.

Ook hier gaat de Grol weer voorop in het bedenken van iets nieuws. Circuittraining, nu niet voor de jongste jeugd, maar voor alle senioren spelers. Helemaal binnen de corona-regels. Op zondagmorgen, gegeven door 6 toptrainers binnen de Grol. Op zondag 29 november waren er de eerste keer al 25 deelnemers. Bij de tweede keer op zondag 13 december worden er nog meer verwacht.

SPORTPARK

Gelukkig is er elke dag nog “reuring” op ons sportpark. Vooral door voetbal, in allerlei vormen en soorten. Als de competitie weer wordt hervat, zit dat wel goed met onze teams.

Er wordt op dit moment druk gewerkt aan de nieuwe LED-verlichting op velden. Het verschil met de huidige verlichting is goed te zien en we hadden al goede verlichting. Nog weer een stap vooruit.

De vaste onderhoudskrachten en de woensdaggroep werken nog steeds gewoon door. Je moet er bijvoorbeeld niet aan denken dat die containers vol bladafval op de velden was blijven liggen. En die rode rijen stoelen op de tribune staan er ook intussen. Lijkt prima !

ACTIVITEITEN

Al heel wat teams hebben andere actviteiten dan trainen georganiseerd. Voor die activiteiten heeft de Grol per keer een klein bedrag beschikbaar. Dus wie iets wil organiseren kan zich melden bij de penningmeester.

Het bestuur gaat op 10 januari 2021 ook een paar activiteiten organiseren. Twee wandeltochten voor gezinnen en ouderen én een aparte activiteit voor de jeugd. De informatie daarover volgt nog later in een apart bericht.

Tip voor de wandeltocht : Leer de 18 muurgedichten in de binnenstad alvast uit het hoofd.

Deze activiteiten komen in de plaats van de Nieuwjaarsloop die niet georganiseerd kan worden. Prijzen zijn er wel te winnen ……

VERBINDING

De Grol houdt verbinding met de leden, de hele corona-periode al. Dat gaat gewoon door. De Supportersclub deelt kerstballen uit aan haar leden, de Verenigingsman van het jaar 2020 is gewoon benoemd en bekend gemaakt, het clubblad komt binnenkort weer uit, de website blijft helemaal actueel, in de Groenlose Gids is elke week wel wat over Grol te vinden en regelmatig ook in de regionale kranten.

Dit ledenbericht is hier weer een ander voorbeeld van. En dat mag je verwachten van een grote vereniging als Grol. We staan er nog steeds samen goed op !

Algemeen Bestuur Grol