Activiteiten Grol en Vervolg competitie

16-12-2020

Ook in de lopende lockdown periode tot en met 18 januari a.s. blijft het sportpark open.

Zodat er gewoon doorgetraind kan worden, zelfs buiten de normale trainingstijden. Dat is vandaag al in een bericht op de website verschenen.

Andere activiteiten mogen nog steeds georganiseerd worden. Wel binnen de bestaande corona-regels.

In het laatste ledenbericht (nummer 10) stond dat er op zondag 10 januari a.s. extra activiteiten zouden worden georganiseerd.

In plaats van de nieuwjaarsloop en nieuwjaarsreceptie.

Activiteiten voor volwassenen en voor de jeugd. Die activiteiten worden uitgesteld tot na 18 januari. Een nieuwe datum wordt nog bepaald.

De KNVB gaat rond 12 januari (nieuwe persconferentie regering) bepalen hoe het verder gaat met de competitie.

Zowel bij de jeugd als bij de senioren.

Voor de klassen met 14 ploegen of meer (alleen Grol 1) liggen er nog twee scenario’s op tafel. Of alleen de eerste competitiehelft uitspelen of de klassen opdelen in twee poules en dan per poule een nieuwe, hele competitie spelen. De eerste competitiehelft is in totaal 13 wedstrijden, Grol 1 heeft er 4 gespeeld daarvan. Maar sommige ploegen nog maar 2.

Opdelen in twee poules van 8 levert 14 nieuwe wedstrijden op.

Van die uitgangspunten is af te leiden dat bij de jeugd en de andere senioren de competitie uitgespeeld zou kunnen worden. Het zijn vaak klassen van 11 of 12 ploegen. Dat zijn 20 of 22 wedstrijden. Daarvan zijn er gemiddeld 4 gespeeld. Dus nog 16 of 18 wedstrijden te gaan. Dat gaat lukken als de competitie in februari wordt hervat.

Bij de jongste jeugd wordt dit seizoen in 4 blokken van 6 wedstrijden gespeeld. Daar zijn in ieder geval nog twee blokken te spelen.

De Grol houdt de blik vooruit !

Algemeen Bestuur Grol