Onze voetbal opa

21-02-2022

In gesprek met Max en Achmed

Omstreeks vier jaar geleden ontsprong Voetbal O.P.A. uit het brein van Max de Vries (jr.). Als voortvloeisel uit een eerder initiatief om extra trainingsmomenten te bieden aan de Groenlose jeugd, is de stichting inmiddels uitgegroeid tot dé plek waar iedereen die graag een stap extra in zijn of haar voetbalontwikkeling wil zetten samenkomt.

Vriend van familie de Vries Achmed Taouil, tevens directeur van sponsor Marotura, kende opa Max (nestor der Max’en), aan wiens nagedachtenis de stichting wordt opgedragen, persoonlijk. Samen met Max blikt Achmed terug op de impact die opa Max op hun beide heeft gehad en hoe opa Max nu nog steeds voortleeft in de stichting van zijn kleinzoon.

Ontwikkeling, Plezier en Aandacht

Al vroeg is opa Max betrokken bij de sportieve ontwikkeling van beide heren. Max wist bijvoorbeeld dat hij bij elke wedstrijd een trouwe supporter langs de lijn had. Ook toen hij op landelijk niveau bij de Graafschap keepte maakte het niet uit of hij in Volendam of in Alkmaar speelde: opa Max was er altijd bij. “Naast onze gedeelde passie voetbal, kwam ik ook regelmatig bij opa over de vloer. Hij was mijn beste vriend”, vertelt Max.

Bij Achmed zorgde de betrokkenheid van opa Max er onder andere voor dat hij niet terugkwam op zijn keuze om van “de roden” over te stappen naar “de blauwen”. “Ondanks dat ik het niet direct naar mijn zin had” zegt Achmed, “wist opa Max, zijnde mijn leider, me te overtuigen het toch een kans te geven. Opa Max hield me bij de SV Grol”.

Winnen doe je samen

Naast overeenkomsten in hun sportieve achtergrond, kunnen de heren elkaar nu ook zakelijk de hand schudden (of in dit geval box geven), daar zij beiden met winnaars samenwerken. Want waar Max dat met jonge talenten op het veld doet en Achmed met professionals  in het digitale domein, doen zij dat nu ook samen met de gloednieuwe website van Voetbal O.P.A.. En zo is net als de bal, de cirkel weer helemaal rond.

De trainingen van de voetbalschool zullen 2 maart weer van start gaan! Eenieder die geïnteresseerd is kan zich vanaf nu inschrijven via www.voetbalopa.nl.