In Memoriam Gerard Zieverink

14-03-2022

Op maandag 7 maart 2022 overleed in De Molenberg te Groenlo op de leeftijd van 93 jaar ons trouwe en enthousiaste lid GERARD ZIEVERINK.

Zijn gezondheid nam de laatste jaren af, maar toch kwam zijn overlijden nog onverwacht.

Gerard heeft een heel groot deel van zijn leven doorgebracht op zijn boerderij ‘De Knippe’ aan de Leunkweg in Voor Beltrum. Dat was ook zijn ouderlijk huis. De tweede wereldoorlog (1940-1945) had grote invloed op zijn jeugd en zijn verdere leven. Een opleiding volgen was door de oorlog niet mogelijk, dus moest hij aan de slag als boerenknecht. Die ervaring stelde hem later in staat het boerenbedrijf van zijn ouders over te nemen. Dat combineerde hij bijna dertig jaar met het ophalen van de melk bij andere boeren. Dat ging eerst met paard en wagen en jaren later werd het paard ingeruild voor een tractor. Een periode van hard werken om zijn gezin te onderhouden.

Het gezin met zijn vrouw Dien en de kinderen Marcel, Erik en Jolanda. Een harmonieus gezin waar iedereen altijd welkom was. Vooral buurkinderen hebben daar lange tijd een fantastische speelplek gehad. Gerard - in de volksmond ‘Gait van de Knippe’ genoemd - vond het allemaal prima. Hij was zorgzaam en lief voor iedereen om hem heen. Hij stond positief in het leven en onderstreepte dat met een eigen dosis humor.  Die positieve instelling werd heftig op de proef gesteld toen zijn Dien in 1996 onverwacht na een hersenbloeding overleed. Dat was voor hem een groot gemis. Gerard pakte het leven toch weer op en genoot van de kinderen en kleinkinderen. Zijn autoritjes langs vele boerderijen in de buurt, een kaartje leggen en later een bal over de bowlingbaan laten rollen, dat waren bezigheden die zijn leven weer kleur gaven.

De laatste jaren woonde hij in De Molenberg. Daar voelde hij zich erg thuis met familie en bekenden in zijn buurt. Hij gaf daar iets voor terug, hij stak zijn handen uit de mouwen in de grote tuin van De Molenberg. Hij bleef voor iedereen klaar staan tot het niet meer ging.

Bij de Grol was hij jarenlang een vaste supporter van Grol 1. Geen thuiswedstrijd sloeg hij over. Hij volgde de berichten over de vereniging en las alle artikelen van het clubblad.

Wij zullen deze sympathieke mens met een innemende persoonlijkheid gaan missen. Moge hij rusten in vrede.

De crematieplechtigheid van Gerard Zieverink heeft intussen in besloten kring plaatsgevonden.

Wij wensen zijn kinderen, kleinkinderen en hun partners veel sterkte bij het overlijden van hun vader en opa.

Namens het bestuur en de leden van Grol,

Hans Scheinck, voorzitter.