In Memoriam Bennie ten Bulte

20-09-2022

Op donderdag 8 september 2022 is in het Medisch Centrum Twente te Enschede overleden ons trouwe en betrokken lid Bennie ten Bulte. Hij overleed aan ernstig hartfalen op de leeftijd van 74 jaar.

Al op 8-jarige leeftijd werd Bennie lid van de Grol. Hij doorliep alle leeftijdsklassen bij de jeugd waarbij zijn linksbenige traptechniek en spelinzicht opviel. Bij de senioren wilde hij echter niet in een selectieteam spelen. Twee keer trainen in de week, dat vond hij teveel, daar had hij geen tijd voor. Hij had daarnaast groot plezier aan het voetballen op zondagmorgen in een lager elftal. Gezien zijn talent maar vooral door zijn innemende persoonlijkheid wilde elk team hem er graag bij hebben.

Met 16 jaar was hij al begonnen met werken in het voormalige bedrijf Koninklijke Textiel Veredelingsindustie (KTV) in Eibergen. Hij bleef daar 32 jaar. Thuis aan de Borculoseweg in Groenlo voelde hij zich als oudste ook verantwoordelijk voor zijn broer en zus toen beide ouders overleden waren.

In 1995 leerde hij Willemien Simmelink uit Eibergen kennen. Datingsites zoals Parship en Tinder, relatiebureaus voor alleenstaanden, app’s op je mobiele telefoon, het bestond allemaal nog niet. Een kleine contact advertentie in Achterhoek Nieuws was genoeg om twee mensen heel gelukkig te maken. Willemien en Bennie trouwden en Bennie verhuisde naar Eibergen. Kort daarna verloor Bennie zijn baan door een reorganisatie bij KTV. Hij zag dat als een kans en besloot Willemien te gaan ondersteunen bij haar praktijk voor natuurgeneeskunde en poly-energetische therapie. Hij nam de administratie over maar zorgde er ook voor dat alles in en om de praktijk aan huis er zeer verzorgd uit zag. Bennie had twee rechterhanden en die kwamen in de familie en de buurt eveneens goed van pas. Mensen deden nooit tevergeefs een beroep op hem. Hij hielp iedereen zonder daar iets voor terug te vragen. De verbinding met mensen maken en goed naar hen kunnen luisteren waren speciale gaven van hem. Hij deed dit altijd op een betrouwbare en integere manier. Hij kreeg daar veel waardering voor terug.

De gedwongen verhuizing door de komst van de nieuwe N18 pakten ze positief op. Ze zochten zelf een nieuwe plek in harmonie met provincie, gemeente en buurt. Een voorbeeld voor hun standvastigheid en begrip voor de situatie.

Natuurlijk was voor Bennie voetbal zijn eerste passie, Ajax en Grol voorop. Een balletje slaan op de golfbaan deed hij graag en een theaterbezoek op zijn tijd vond hij mooi. Zijn interesses waren veelzijdig maar het iets doen voor anderen stond bovenaan.

Die betrokkenheid hebben we bij de Grol ook gevoeld. Bennie was ruim 65 jaar lid, hij bleef onze vereniging volgen, hij nam het blauwe hart mee naar Eibergen. In 2006 hebben we hem onderscheiden met de Gouden Speld van de Grol. Wij gaan als vereniging deze sociale en sympathieke Grollenaar uit Eibergen zeker missen.

Het afscheid van Bennie vond plaats op donderdag 15 september 2022 bij hem thuis aan de Kormelinkweg in Eibergen.,

De crematie vond in besloten kring plaats op vrijdag 16 september 2022 in het crematorium Hart van Berkelland in Haarlo.

Wij wensen zijn vrouw Willemien, zijn broer Jos en zijn zus Agnes veel sterkte in de komende tijd.

Namens bestuur en leden van Grol,

Hans Scheinck, voorzitter.