Albert Heijn (Bas Wallerbosch) stopt als hoofdsponsor van Grol

26-04-2024

Na een periode van vijf jaar oftewel vijf voetbalseizoenen stopt Albert Heijn, in dit geval Bas Wallerbosch, als hoofdsponsor van Grol. Ten kantore van het in hartje Groenlo, in 1989 gevestigde AH-filiaal, waarvan hij sedert 2005 aan het roer staat, vertelt supermarkt-ondernemer Wallerbosch dat hij mag terugkijken op een prachtige periode, waaraan hij alleen maar mooie herinneringen bewaart.

Tekst en foto: Theo Huijskes.

Als vader van twee jeugdige, bijzonder enthousiaste voetballertjes, die met veel plezier het voetbal als volkssport nummer één beleven bij Grol, geeft Bas aan dat hij het als een grote eer beschouwt dat hij hoofdsponsor mag zijn van een dergelijk grote, uitstekend georganiseerde, door jong en oud omarmde voetbalclub. “Vijf jaren lang, waaraan ik alleen maar mooie herinneringen bewaar. Denk bijvoorbeeld aan de twee, door Grol 1 bewerkstelligde promoties, alsmede de fusie met stads(voetbal)genoot Grolse Boys, waardoor een rode tint aan het alom befaamde blauw-wit van s.v. Grol werd toegevoegd. Een beslissing, die breed wordt gedragen en waarbij derhalve de gehele (voetbal)gemeenschap Groenlo gebaat is.”

Pratende over het runnen van een supermarkt in combinatie met het beleven van de voetbalsport en dat in de breedste zin van het woord, wil Bas zijn reeds in 2010 op 62-jarige leeftijd overleden vader Tonnie niet onvermeld laten. “Hij was ook iemand, waarbij het werken in de supermarktbranche op de eerste plaats kwam, maar daarnaast een gedreven liefhebber was van de voetbalsport en dat van het vaderlandse voetbal in het algemeen en ‘de Grol’ oftewel ‘zijn Grol’ in het bijzonder!

Mede in het verlengde van de vader-zoon beleving, zal ik de Grol blijven ondersteunen. En dat niet alleen als lid van de BusinessClub, bordsponsor, alsmede sponsor van onder andere de F-competitie en het Internationaal Marveldtoernooi, maar ook als sponsor van het prestatieve team Grol 3.” Wat dit laatste betreft, zijn bestuur en leden van Grol, met de spelers en het begeleidingsteam van het prestatieve Grol 3 voorop, hem bijzonder erkentelijk voor het aangaan van een vooralsnog driejarige sponsorovereenkomst en dat ingaande het seizoen 2024-2025!